Annonser från BloggPartner


Shopaholicans -

Klockan 06.00 skulle vi vara vid hamnen

Vid 05.35 var vi där. Redo för en heldag ute på havet. Solkrämen var insmord och kameran laddad.
Började med att åka och fånga bete. Fick var sin lina med krok och fick kroka makrill på 20 cm. När vi hade fått några var. (ganska enkelt) så åkte vi vidare. Höll oss hela tiden ganska nära kusten efersom det blev så djupt så fort. Fisken fanns där.

Härligt att va ute på vattnet. Känna vågornas gungning och rätt som de var så small det till (Hade gått ett par timmar sedan vi lade ut). Det va napp. Pappa fick dra upp den. 7,5 kilo vägde den.

Killen betade om och vi åkte vidare. Dröjde ganske länge innan nästa smäll kom.
MIN TUR.
Tungt var det att dra upp fisken och jag kände av det rejält i underarmen. Men kul.
Min Barakuda vägde ca 10-12 kilo. :) Jag fick den största fisken! Tuffade runt en stund till på havet innan det va dags att åka tillbaka till hamnen.
Vi hade napp en gång till och killen sa att det va en  Merlin. Synd bara att den släppte.
Han rensade lite fisk åt oss och i morgon blir det då säkert fisk till lunch.






Kommentarer
Postat av: Malva

Kul att du bloggar! Fortsätt så :D

2011-07-12 @ 23:25:17
URL: http://djurförsäkring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback