Annonser från BloggPartner


Shopaholicans -

Någon har gått på min bil...

Härromdagen upptäckte jag att det var fotspår på min bil... Jaja. det är väl inte så ovanöligt säger ni. Det är ofta massa katter som är uppe och springer på bilarna. och jag säger: Ja. Det kanske det är, men det var inga tassavtryck. Det var skoavtryck.
Någon har klivit upp på motorhuven. Gått över taket och sedan ner på bagageluckan. Sur man blir på sånt! Så onödigt.

Fast min bil har stått med punktering ett ta så det kanske var därför de tyckte att det var ok att gå på den?

Att jag (vi) inte lagat punkteringen tidigare berodde på att reservhjulet jag hade i bilen också var punkterat. Jag fick punktering på ett däck förra sommaren, lagade det iinte då och när vi bytte till sommardäck i våras tänkte vi att vi skulle laga det ganska omgående, så då la vi det däcket i bilen istället. Blev det va? Nej!
Så hela sommaren har jag kört omkring i bilen utan ett fungerande reservhjul. Tur att jag inte fick punktering då.
Denna gången fick jag punktering på parkeringen utanför våran lägenhet. Så där kunde ju bilen stå tills vi fixade det.

Vi åkte ner till däckfirman och köpte två nya däck och sedan var det bara att byta däck. Samuel hjälpte mig ju förståss, men jag gjorde det också. och hade klarat det galant även om han inte hade varit med. (kanske hade haft lite problem att lossa bultarna) Men jag hjälpte faktiskt pappa att byta däck när jag va liten, så jag vet minsann hur man gör!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback