Annonser från BloggPartner


Shopaholicans -

Igår åt jag val för första gången i mitt liv.

Gott nytt år!

Gårdagen började med att Jag och samuel åkte ut till hans föräldrar. Där blev det fika och Samuel var ute och försökte få igång en gammal bil som ska användas till "åkerrace". Bilen gick igång. Problemet var bara att det var 2 däck som var trasiga. Så det blir nog inget av åkerracet som skulle ske i morgon isf. Sedan blev det mat. Jättegott! Samuels mamma är verkligen duktig på att laga mat.

Efter maten blev det lite stressigt. Kl 18 skulle vi vara ute hos Jonatan i Hornsved.
Stressigt som sagt.
Duscha. göra sig i ordning. Stryka Samuels skjorta osv. Tillslut kom vi iaf iväg. Först var vi tvungna att göra ett stopp hos mamma. Jag skulle hämta termobyxor, pulka och lite fyrverkerier.
Det blev en snabbvisit där innan vi fortsatte ut till hornsved.
Där träffade vi allihopa. Jenny och Tobbe. Mirjam och Anders, Jonatan (såklart), Malin och Sandra.
Vi började med en liten förrätt. Laxrulle. Supersmarrigt. Sedan blev det lite pulkaåkning efter fyrhjulingen. Ena pulkan har numera ingen sits utan bara ett stort hål. Oj då. Men kul hade vi. Var lite jobbigt när det skvätte en MASSA kall, hård snö i ansiktet så man inte såg något.
Efter pulkaåkningen blev det huvudrätt. Mirjam, Anders, Jenny och Tobbe hade gjort så fint. De hade lagt upp på tallrikarna. Valkött, klyftpotatis, ungsgratinerade grönsaker och 2 olika såser.


Lite frågesport, som jag och Samuel var usel på så blev det tillslut efterrätt.
Samuel och jag hade ansträngt oss och gjort 2 glassbomber. (visst ska det vara fyrverkerier och bomber på nyår)
När vi gjorde dem visste vi inte riktigt hur bra de hade blivit, men de var goda iaf och hade blivit helt ok ändå.




Glassen blev uppskattad av alla och det var tur att vi gjorde 2. De gick åt.
Jenny och Tobias hade sedan ett litet julkryss för oss och vi hade lite "smålekar" för oss.

Vi hade helt enkelt en riktigt trevlig kväll. Jenny förgyllde den som vanligt med sina udda livshistorier. Sånt där som bara jenny kan få för sig att berätta. Om ögonproblem och händer på fel ställen....


Kommentarer
Postat av: -------------- NORA - HOTVOGUE ----------------

Hej! Hoppas du hade en trevlig nyårsafton:) Vad hittade du på vid tolvslaget? Kram!

2010-01-01 @ 21:18:18
URL: http://hotvogue.blogg.se/
Postat av: Pania

Men mums. Vad sugen jag blev nu :D

2010-01-03 @ 15:07:14
URL: http://paniat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback