Annonser från BloggPartner


Shopaholicans -

Bygga Ikeamöbel, runsten med tv, fotokurs och svampplockning

Vaknade hos Samuel i morse. Inget bråk om täcket inatt eftersom han köpte ett dubbeltäcke när vi var på Ikea i helgen. Jag bäddade med det igårkväll när jag kom till honom.

Frukost och sedan började vi bygga ihop hans skåp/vitrinskåp.
Vi hann inte så långt eftersom jag skulle åka vid 11.15 men dubbelhyllan kom upp iaf. Sedan började vi diskutera om var den skulle stå. Blev inget bestämt så den fick stå kvar mitt på golvet i vardagsrummet.







Jag satte mej ett tag med ett iq pussel som han köpte i tisdags på second hand. Tog kanske 2-3 minuter innan jag hade klarat den. = )



Jag tog "tvärsöver vägen" när jag skulle åka från Vetlanda. Jag skulle ju nämligen till Nina i Hult och då är den vägen snabbast.
Har inte kört den vägen innan så jag var inte riktigt säker på att jag skulle hitta, men det var inga problem.
När jag kommer upp på ett krön i en sväng ser jag en gammal tv stå på ett räcke till en runsten.
Var bara tvungen att backa tillbaka, parkera och gå ut och ta en bild. Tyckte det såg ganska roligt ut med den gamla tv:n brevid runstenen.





Jag kom till Nina precis i tid och när Lova sedan kom var det dags att börja med Labben.

Labben var inte så krånglig, iaf inte första delen av den. Studiodelen ska vi göra nästa onsdag. Vi hade lite problem med den externa blixten ett tag men fick sedan bukt med den.

Vi tog de bilder vi skulle, och kunde göra utan tillgång till studio. det tog inte mer än en timme och sedn lagades det mat.
Pasta och tomatsås.

Sedan åkte jag till mamma. Gick ut en sväng och plockade svamp. Tyvärr så har de huggt ner skogen på mitt svampställe så det blev inte så mycket. Några kantareller men inte en enda trattkantarell hittade jag.
Trattkantareller fanns det i överflöd där innan. Synd!





Nu sitter jag vid mammas dator och skriver ut de föreläsningar som vi hittills har haft på fotokursen. Blir en del papper. Måste försöka fixa en pärm till det i morgon. Tror att jag ska ha någon hemma. Annars får jag köpa en i morgon.



Kommentarer
Postat av: E M M A - foto&mer.

SV:Tack snälla du!

2009-09-17 @ 07:48:07
URL: http://eemmap.blogg.se/
Postat av: sannaa

Tack så mycket! :)

2009-09-17 @ 08:37:02
URL: http://sannaaek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback