Annonser från BloggPartner


Shopaholicans -

Lördagen-dagen jag var lite nervös för

Som ni vet så skulle jag upp och jobba tidigt på lördagen. Skulle hänga med syrran till Konsum och städa. Vi ska dela på det städet som hon tidigare har haft där själv. Men eftersom hon även får lite jobb på hemtjänsten på helgerna så är det bra om vi kan växla lite vem som jobbar.

Jobbet gick bra. Fick lite ont i ena handleden när jag skulle köra städmaskinen, men det blir nog bättre när man vet lite hur man gör.


Jobbade drygt 1 timme, när jag kom hem igen sov samuel fortfarande så de va bara att krypa ner i sängen och somna om igen.

Syrran var också här och sov en stund. Hon skulle klippa sig vid 10. Jag hör hennes klocka ringa och att hon skyndar sig iväg, men det är inget jag bryr mej så mycekt om. Jag sover vidare.
Vi vaknar vid kvart i 11 ungefär. Får lite panik eftersom vi har planerat att åka vid 11 för att vara i Linköping vid 13. Bråttom bråttom. Syrran hinner komma hit innan vi går. När hon kommer innanför dörren säger hon surt att hon inte vill ha några kommentarer och att hon hatar frisören!

Bäst att vara tyst då.

Tiden rann iväg som vanligt och klockan var minst halv 12 innan vi kom iväg. Resan gick bra och jag hann inte bli så nervös. Vad då.. Det är väl inte så farligt. Vi skulle ju bara på 40års kalas med hela hans släkt. Men jag var väldigt tacksam mot Samuel att jag hade fått träffa några av dem dagen innan iaf.

Vi hann i tid och alla va trevliga mot mej. (Frågan är bara vad jag gjorde för intryck på dem)

Det blev snittar och välkomstbål, Kycklinggryta och potatis, Frukt och ost och kex, tårta och kaffe, och olika sorters pajer. Därimellan hann vi med att klättra lite i klätterställlningen, gå tipspromenad, bråttas spela kubb och se vem som kastade äpplen längst.

Samuels brorsbarn var med och de va säkert från 5 år och upp till 17. Så de va lätta att göra intryck på.. Bara att busa lite med dem så va de nöjda.

När vi va på väg hem igen var jag jättetrött. Dagen hade visst varit en ordentlig ansträngning för mej.
Men tycker ändå att det var en riktigt lyckad dag.

Tack Samuel för att du va så snäll mot mej och tog hand om mej! Puss Älskar dej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback