Annonser från BloggPartner


Shopaholicans -

Fredag, Lördag och Söndag

I fredags var det middag på Salt and Pepper på kvällen. Jag tycker det var trevligt och blev mycket lyckat. Verkar som om de flesta tyckte det också. Mamma, Pappa, Rebecka och Albin och jag och Samuel. Alla hade vi trevligt.

Lördagen spenderades mestadels i Rosenlundsbadets relaxavdelning! Underbart härligt! Kanonbra födelsedagspresent från Samuel! Puss till honom!

När klockan började närma sig 14 började vi bli hungriga så vi beslutade att bege oss mot A6.
Det blev tacobufén och efter det hade vi lite mer energi igen.
Ett par nya jeans till Samuel och därefter blev det IKEA igen.
Burkarna jag hade tänkt att köpa var slut, men en tesil och en glastillbringare blev det ändå.

TRIPP Burk med lock, set om 3

Samuel skulle ha ett vitrinskåp som vi tittat på tidigare. Var lite krångel med det. Först verkade det som om inte alla delar fanns inne, men sedan fick vi reda på att de gjorde det iaf. Bara att gå ner och hämta på "Tag själv lagret" Vi var riktigt trötta när vi kom ut från Ikea. Samuel hämtade bilen så vi slapp släpa på allt ting. Mycket smidigt.

På hemvägen funderar Samuel på om paketen kunde ligga i släpet över natten. Om det skulle bli för fuktigt eller inte. Vi satt och pratade om det när vi kom till rondellen där man kan fortsätta rakt fram till EKsjö (hem till mej) eller svänga till Vetlanda (hem till Samuel) Vi kom fram till att de nog skulle klara sig en natt, så jag bliv förvånad när han ändå svänger mot Vetlanda och frågar då om vi inte skulle hem till mej. Han säger jo det ska vi och börjar åp en ny mening innan han hejdar sig och kommerpå vilket misstag han har gjort. Han svänger in på en parkering.
Jag sitter och gapskratttar fortfarande!

Vi bestämmer att vi åker och lämnar sakerna hos Samuel iaf. För han skulle inta haft någon som hjälpte honom att bära upp det annars. och själv skulle han inte få göra det. Det skulle jag se till. Lite för tunga och otympilga paket för det.

SEdan blev det filmkväll med Emelie.
Fick springa ner på Konsum och köpa lite frukost till söndagsmorgonen eftersom jag inte hade kommit ihåg det tidigare. Passade även på att köpa läsk då.
Samuel och jag hade spanat in en läsk tidigare. Russian Dry. Så den var vi ju såklart tvungna att prova.



KÖP ALDRIG DEN! Otroligt ÄCKLIG!

Smakade som spya eller något liknande. Fruktansvärd!



Film blev det iaf. Emelie hade tagit med sig några dvder och hon och jag bestämde att vi skulle se "En riddares historia" eftersom Samuel inte hade sett den. (Emelie och jag har sett den flera gånger)
Tyvärr var det något konstigt med dvdn. Den hackade mitt i och ville inte längre. Tur då att jag hade den på VHS. Bara att spola fram till rätt ställe och fortsätta se.



Samuel och jag hade tidigare under dagen slagit vad om vem som skulle somna först. Jag hade sattsat på mej, (det gjorde han också) Vi bestämde en sak som skulle se på tisdag (om det är fint väder) som vi skulle göra om vi vann vadet. Annars hade vi fått fundera ut ett straff om vi skulle förlora vadet.

Men jag somnade till filmen och därmed vann vi vadet.
På tisdag återkommer jag och berättar vad vadet gick ut på.

Det blev ingen sovmorgon idag heller. Jag skulle med mamma och syrran till Jkpg. Första anhalt var Eko. Handlade en del i mammas kundkorg. Väldigt smidigt.
A6 Var det sedan (2 ggr på samma helg, det har nog inte hänt förut) Inget shoppande för min del.
Mat på Ikea och sedan hemfärd.

16.00 Var det dags för bugg i Hult.
Det är superkul att dansa.
Väldigt intensivt var det idag så jag gick lite tidigare.
Skönt att komma hem och slappa också.

Nu sitter jag i soffan och väntar på att Samuel ska komm hit igen. Han har jobbat idag mellan 13 och 20. Så han borde vara här snart.


Kommentarer
Postat av: myrins ~

sv: vinnaren dras snart, lycka till! :) ♥

2009-09-13 @ 22:35:40
URL: http://myrins.blogg.se/
Postat av: Sanna

Hejsan!

Hoppas du får en fin dag!

Kramar Sanna på http://jarske.blogg.se

2009-09-14 @ 08:18:14
URL: http://jarske.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback