Annonser från BloggPartner


Shopaholicans -

Fortsättning på förra inlägget

Lördagen spenderades också i Vetlanda. Slöade ganska mycket men tog sedan en promenad för att handla några av presenterna till Nina och Christoffer som skulle ha kombinerad födelsedags- och inflyttningsfest på kvällen (Christoffer fyllde år). Tiden sprang iväg för oss som vanligt och när vi kom tillbaka från affären va det bara att laga mat och sedan åka till Eksjö så att jag också skulle få byta om till lite festkläder.

Vi hade köpt några vattenbalonger som vi tänkte blåsa upp och sedan sätta på paketet. Men det var nästan omöjligt att blåsa upp dem! Jag lyckades med en ballong. Då var ju Samuel tvungen att försöka ända tills han också lyckades med en. Så två små ballonger blev det iaf.

Presenterna verkade uppskattade och vi tog sikte på grillen efter en liten husesyn. De hade lyckats fixa till en hel del sedan jag var där sist. David hade fått upp sina bokstäver på sin dörr och sängen var ihopskruvad. Trall på badrumsgolvet m.m.

Kyckling grillade vi och EMelie hade med sig några knyten med tomar, svamp och lök. Salladen som Nina (/och christoffer?) hade gjort var mycket god. Tsatsikin( stavning?) likaså.

Det var lite stelt i början då det va så mycket folk som man inte kände. Men det lättade upp efter ett tag då alla insåg att man faktiskt inte behövde vara trevlig och hälsa på alla. (Kan även ha berott på att de flesta började få i sig lite alkohol)

Emelie jag och Samuel gör upp i en match pilkastning. Går inget vidare för mej dock.

Sedan är det dags för efterrätt. Blåbärstårta och någon annan tårta med frysta hallon till. Eftersom det nästan inte finns några lediga stolar ute så slutar det med att vi hamnar på kökssoffan, stolarna från bordet var redan utflyttade, lite svårare att flytta soffan. Vi känner oss lite roliga då vi sitter på en rad och spanar på alla som går igenom köket hela tiden.
Tårtorna var goda och sällskapet trevligt.
Vi letar sedan upp ett spel, Rummykub. Casper som är 4 år ville också vara med och han vann 2 gånger i rad då han var först med att plocka hela sin brickhållare full med bitar (bara att det inte är det som spelet går ut på)
Sedan fick vi sällskap av Daniel (mange) och spelade några omgångar till.
Jag tyckte att klockan började bli mycket (Samuel skulle upp och jobba kl 7 på söndagsmorgonen) och gick därför för att leta rätt på Nina. Hittade Christoffer först som sa att jag inte fick gå hem än. Han och jag skulle spela guitarhero först. Sagt och gjort. Det var bara att knalla ner till källaren, putta lite på de som satt poch spelade Cluedo och sedan rocka loss. Det var inte så knepigt och jag klarade mej ganska bra tycker jag.
Blev några omgångar innan jag bestämt sa att det var dags att åka.
Klockan var säkert 1 halv 2 innan vi var tillbaka i Vetlanda och kröp ner i sängen.

Söndagen börjar med att Samuelt alarm ringer vid 6 tiden. Dags för honom att gå upp. Själv ligger jag kvar i sängen till kl 10. Skönt med sovmorgon.

Tog en lång och varm dusch innan jag åt lite frukost. Sedan hade jag tråkigt.. Visste inte vad jag skulle hitta på men hamnade framför datorn och filmen Marley and Me.
Samuel kom hem vid halv 3 och då åkte vi och köpte pizza och for ut till Danstorp där ett gäng spelade Paintball.
Fick se några riktigt fula märken efter bollar.
Trevligt att träffa folket och snacka skit.
På kvällen tar jag och Samuel en lioten promenad, När vi kommer fram till en lekpark gungar vi lite men kommer fram till att gungorna måste ha krymt! Kedjorna skär in i höfterna nu för tiden. Vi åkte även linbana och Samuel tappade lägenhetsnyckeln. (vilket jag sa åt honom att inte göra då han tog bara lägenhetsnyckeln och inte hela nyckelnippan då vi gick hemifrån) ett åk i rutschkanan fick det även bli. Men kom då fram till att mina byxor inte var särskillt hala.

Trevlig kväll var det iaf. Tiden sprang ifrån oss som vanligt!

Kommentarer
Postat av: amanda

Nu ligger din låt uppe på bloggen och bara väntar på att det ska komma massa röster på just den så att du ska vinna massa länkningar!! :))



Länka gärna till tävlingen så att flera röstar! Då blir det helt säkert rätt låt som vinner!



Kramis på dig / Amanda

2009-08-24 @ 15:44:30
URL: http://amandamanderstedt.blogg.se/
Postat av: Johanna - MyShoebox.se

Det lät trevligt!

2009-08-24 @ 21:27:46
URL: http://myshoebox.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback