Annonser från BloggPartner


Shopaholicans -

Sällskapsspel. Strategispel.

Vad spelar ni för sällskapsspel?
Har ni några bra tips på bra sällskapsspel?
Det senaste spelat jag spelade var "Absolut överrens" Ett mycket roligt spel. Skrattade konstant!
Det är en typ av ordförklarings spel. Det spelade jag, Samuel, Karin och Sara när vi var i Halmstad vid midsommar. Vi höll på länge och spelade spelet om och om igen. Hade nog varit roligare om man hade varit ett eller två lag till som spelat. Nu kunde vi "sno" vissa ord från varandra och det var lite synd. 
Strategispel som är roliga är bla "Helt genialt" och "Blokus".
Emelie har Helt genialt. Jag har inte spelat det så många gånger men om jag kommer ihåg rätt så är det brickor som man ska lägga ut i något mönster tror jag.
Blokus har man olika "tetrisbitar" som man lägger ut. Man ska mota motståndrana så att man själv kan lägga ut alla sina brickor. Minst brickor kvar i slutet vinner.

Mer sällskapsspel åt folket!


Kommentarer
Postat av: N I L M A

Ett sjukt kul sällskapsspel är "Med andra ord" :D Annars gillar jag TP!



Sv: Kul att du är med o tävlar!

2010-07-08 @ 14:23:08
URL: http://www.nilma.se
Postat av: sara - tävlingar, rabatter och en massa straffskatt.

Alias är mitt favoritspel tror jag :)

2010-07-10 @ 09:07:15
URL: http://kidzmode.blogg.se/
Postat av: sara - tävlingar, rabatter och en massa barnmat!

hej, du har inte missat din vinst i bloggen va?

2010-07-11 @ 09:35:33
URL: http://kidzmode.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback