Annonser från BloggPartner


Shopaholicans -

Nu blir det film!

Se upp för dårarna är en svensk långfilm från 2007. Filmens titel kommer från Sinans Korhan Abay karaktär, som arbetar som tunnelbaneförare i Stockholm, säger "Se upp för dårarna, dårarna stängs" vid varje station när dörrarna ska stängas.



Yasmins pappa har tvingats lämna sitt hemland och försörjer sig med att köra tunnelbana trots att han är utbildad läkare (thoraxkirurg). Yasmin vill visa att hon kan bli något viktigt i samhället, t.ex. justitieminister. Hon söker till Polishögskolan där hon träffar Elin och de båda blir vänner. Men snart tar livet flera oväntade vändningar som inte bara prövar Yasmin och Elins relation till varandra utan också deras relationer med sina respektive familjer.

Jag har sett filmen förut och den är helt ok. Bra slut tycker jag!


Kommentarer
Postat av: ericaandersson

jag tycker filmen är bäst!:) en utav mina favoriter, jag gillar jasmins "tal" till hennes pappa.



kram

2009-05-10 @ 10:21:54
URL: http://jobbiigt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback