Annonser från BloggPartner


Shopaholicans -

Jag fick en ros

Jag jobbade hela dagen igår. På eftermiddagen hade jag sittning. Jag ver hos en brukare medan dess anhöriga uträttade lite ärrenden. DEt brukar vara ganska trevligt. Vi fikade lite och sedan ville brukaren sova en stund. Jag hade då fortfarande 1,5 timme som jag skulle vara där.
Jag plockade då fram min Rubik´s kub och började försöka slå min gamla tid på 1,06. Det gick väl sådär.

Vid 17 tiden kom Samuel em till mej. När han plingade på dörren skrämde han nästan slag på mej.
Jag hade nämligen lagt mej på sängen för att vila lite. Trött som jag var så hade jag ju somnat.
När han kom fram till mej ser jag att han har med sej en blomma. Så sött av honom. Han är för snäll.
Det visar sig vara en underbart fin röd ros.
Den står nu här så fint i sin vas!

Strax efter 18 så åker vi ut till Emelie i Nödjehult. Vi ska spela spel med henne och Stefan.
Eftersom Stefan inte hade kommit så satte vi oss i soffan och lekte med kuben igen. Samuel hade fått en beskrivning av mej och försökte tyda den.

När Stefan väl kommer så spelar vi första StraffUno vilket jag lyckas vinna på. Sedan blir det även Pratmakarna. Kanske lite ojämna lag. Emelie och jag känner ju varandra väldigt väl, medans Samuel och Stefan inte hade träffats tidigare.
Det gjorde ju såklart att Emelie och jag vann på det spelet.

Tiden gick fort och klockan började näram sig 22. Emelie skulle med en buss och det var även dags för oss att åka hemåt.

I bilen hem säger Samuel att han nog stämmer in på "Otur i spel, Tur i Kärlek" begreppet. Frågan är bara om den stämmer på mej med? Jag vann ju på båda spelen. Hur kommer det gå då?





Mycket trevlig kväll. Kändes som förr... Bra initiativ Emelie! (Eller va det Stefan?)

Kommentarer
Postat av: issy [frida]

fin bild på rosen! å jag gillar din header! :)

hare så bra! :D

2009-08-13 @ 09:42:49
URL: http://isssys.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej :)

Jag har nu en tävling i samarbete med fluffbabes där du kan vinna bodybutter & duschgele



http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavling-body-butter-duschgele.html



Var gärna med :)

2009-08-13 @ 10:56:44
Postat av: Lona

sv: ja jag har också de, och ska nog fortsätta med de.

2009-08-13 @ 18:12:25
URL: http://lonatrogen.blogg.se/
Postat av: Emelie

Det var jag, faktiskt :P

2009-08-13 @ 20:09:37
URL: http://daveme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback