Annonser från BloggPartner


Shopaholicans -

Helgen som varit. Glasscafé, Liseberg, m.m.


I fredags när jag hade jobbat klart på dagis så begav jag mej till Samuel i Vetlanda.
På kvällen var det Glasscafé i missionskyrkan. Trevligt att träffa lite av hans kompisar.

Lördagsmorgonen gick vi upp vid 7. Kvart i 8 skulle vi möta 9 andra personer för att sedan bege oss mot Göteborg och en heldag på Liseberg. 
Bilfärden dit var lite seg men när vi väl kom in och hade köpt åkband så gick tiden betydligt snabbare.
Det blev några åk och sedan var det dags för lite mat. 
När vi står i kön in till restaurangen ser jag min chef. Det va lite oväntat.
Pizzan va god och fyllde upp magen och gav ny energi. Grabbarna hade lite tävling om vem som kunde äta flest pizza bitar. Men de blev alla slagna av grabben vid bordet brevid. Han hade hela tallriken överfull.

Vi hade en mycket trevlig dag på Liseberg. Åkte mycket. Man ska helt klart sitta längst bar i bergochdalbanorna. Det blir så mycet roligare. 
Det regnade en hel del. Men efter att ha åkt Flumeride en gång så spelade det inte så stor roll. I den satt jag längst fram och i slutet av första backen fick jag värsta vågen över mej. Det rann in vatten i kragen på jackan. I ärmarna och jeansen var dyngsura. 

Under hela dagen kände man hur humöret gick upp och ner beroende på hur länge sedan det var man hade ätit... EFter ett tag kände man sig ganska nöjd och tyckte att det räckte. Då var det dags att äta något för sedan var man på topp igen.

Vi gick för att se 3D bion. Jag har sett den innan. Men det va ganska skönt att göra något lite lugnare direkt efter maten.
När vi var på väg ut från bion så satt det en kille kvar och sov. 
Taskigt av hans kompisar att bara lämna honom...

 
Kuben.


Kållerado


3D bion. Visst är jag snygg i glasögonen.


Samuel löser kuben. Den kom upp många gånger i köerna till åkattraktionerna.


Alla dessa blå ponchos...




Spegelhuset


Killen på 3D bion.

Kommentarer
Postat av: identity

sv: Blev du blöt i Kållerado ? :D

Jag klarade mig ganska bra ändå när vi åkte den, dock var det några randoms bredvid oss som fick två vattenstrålar rakt i ansiktet! :D

2009-08-20 @ 21:48:44
URL: http://identity.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback