Annonser från BloggPartner


Shopaholicans -

Spelkväll hos mamma

Haft jättekul ikväll. Först satte vi oss på mammas inglasade veranda och spelade Cluedo. Det var ett nytt Cluedo som hade lite nya regler. Det va kul för det hände lite mer än i den gamla versionen. Blev dock lite kallt efter en stund ute på verandan. Så fort spelat var slut gick vi in. Fikade lite gott bröd som Rickard bakat tidigare på dagen och åt även mammas annanaspaj.
Sedan plockade vi fram Pratmakarna. Emelie och jag var i olika lag så det kändes lite avigt att inte få beskriva orden för henne.
Efter spelen satt vi och snackade en stund och diskuterade olika roligheter från Tjuvtittat. Kom även in på vad man får fram om man säker på min morfars namn på nätet. Paul Pejrud. Det enda man får fram är en berättelse av en elev på skolan där min morfar var rektor. "Jag minns Paul Pejrud rektor för realskolan som med nitiska FBI-metoder jagade ogärningsmännen på skolan, bl.a. en som kastat en hård och (välförtjänt) snöboll i skallen på honom. Trots att alla visste vem det var så kom det aldrig fram."
Haha.. Det är min släkt det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback